Näytetään tekstit, joissa on tunniste avun pyyntö. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste avun pyyntö. Näytä kaikki tekstit

keskiviikkona, kesäkuuta 17, 2009

teepusseja!!!!!

Hei!

Kerään teepusseja! Niitä koristeellisia missä lukee mistä teestä on kyse...

Lähetä meiliä aurinkomie @ yahoo. com kun sulla on niitä lähettävää. Tai tavataan Hesassa? Jos lähetät, maksan postikulut.

keskiviikkona, tammikuuta 28, 2009

Kaivataan....

Hei!

Kun teen mattoja, ei niistä saa paljoa rahaa kun myy. Niin ei kannata paljoa maksaa kuteista.

Oletko heittämässä pois farkkuja, pöytäliinoja, lakanoita, t-paitoja, muita paitoja ja housuja, verhoja jne??? Antaisitko ne mulle? Asun Hesassa. Saatan voida saada autokyydin Espoo, Vantaa akselilla...

Eniten tällä hetkellä tarviin joustamatonta ja joustavaa mustaa sekä farkkua.

maanantaina, tammikuuta 26, 2009

APUUVA!!!!

Tarvitsen apua! Multa uupuu pari kiloa täysin mustaa, joustamatonta kangasta. Siitä leikkaisin maton kudetta. LÖytyykö sinulta vaikka vanhoja farkkuja tai muuta kangasta? Mihin hintaan? Asun Hesassa...

keskiviikkona, marraskuuta 19, 2008

SNY tai SE.KÄ.Y

Ensi vuonna Salainen NeuleYstävä tai SalainE.n .sityöY.stävä? Kiinnostuitko? maalis-, huhti- ja toukokuussa? Osallistujana? Vetäjän avustajana? Jälkimmäisiä tarvitaan 2-4 riippuen osallistujien määrästä. Osallistujien määrä päätetään avustajien määrän mukaan.

Kerro kommenteissa mielipiteesi tai aurinko mie @ yahoo . com

sunnuntaina, marraskuuta 09, 2008

auta taas...

auta taas naista mäessä eli pelissä: klikkaa tätä

keskiviikkona, marraskuuta 05, 2008

Apuuva!

Onko kukaan tehnyt teeteen alpakka-langasta sormikkaita ja pipoa? Tarvitsen mittoja...
Sormikkaat kokoa 8,5 ja päänympärys 58 kuulemma

tiistaina, toukokuuta 13, 2008

Kahvipusseja kerätään!

Photobucket

Kerään kahvipusseja, tahdon päästä syksyllä tekemään Kustaankartanon palvelukeskukseen punotun kahvikassin . Muutkin merkit kuin kuvassa olevat kelpaavat.

Säilytä kahvipussit ja sovitaan tapaaminen niin saan niitä pusseja. Jos tulee liikaa niin tuolla Kustaankartanon palvelukeskuksessa niitä kanssa vastaanotetaan.

sunnuntaina, helmikuuta 17, 2008

Kun on kerran kyselty niin vastataan

Edit: en otakaan 100:n nuken tavoitetta. Teen niin monta kuin kerkiän. Aika loppuu kesken. On muutakin elämää. Tuossa vähän laskeskelin nyt vasta ja tajusin asian. :D

Tavoite tänä vuonna on tehdä ainakin 100 nukkea, vasta 1!!!!! tehty. On ollut yllättävän paljon muita kiireitä. Ensi kuun puolen välin jälkeen on taas aikaa enemmän.

Nukkeja on kyllä eri vaiheissa tulossa valmiiksi. Vaatteita ei vielä yhtään. 1.3. järjestämissäni talkoissa sitten saa taas tehdä nuken alusta loppuun asti, ehkä toistakin? Riippuu paljon satsaan nukkeen...

Ja sitten aiemmin ilmoitettuun, nyt jo poistettuun tietoon. En järjestä itse näyttelyä. Tämä minulta kiellettiin erinäisistä syistä, joita ihan en ymmärrä, allekirjoita. Mutta minkäs teet. Mun piti poistaa blogistani nappi joka johti Anna-ja Toivo-sivuille. Kuulemma kukaan ei sitä saa pitää omilla sivuillaan, mutta tuttuni sivullapa tämä on nappi on.

Joo, ihan ei kivalle tunnu, mutta mutta. Tärkeintä on tehdä nukkeja myyntiin (adoptoitavaksi). Joten elämä jatkuu.

En tarvitse postimerkkejä. Tein yli 20 nukkea myyntiin marraskuun näyttelyyn ja 2 korttia tuli takaisin, kaikissa oli postimerkit. Äitini teki n. 10 nukkea ja sai takaisin 4 korttia! Mietimme mistä tämä johtuu ja päättelimme että mä teen enemmän nukkeja jotka vetoavat aikuisiin. Kortit on usein tehty lapsen kanssa meinaan.
Tosiaan harmi, koska se kortti tuntuu ihan palkinnolta tehdystä työstä. Mutta taas, minkäs teet. Teen tyylisiäni nukkeja, hajontaa tosin tähän sataan nukkeen yritän jo tehdä.

Edelleen tarvitsen nukkeihin täytettä ja muuta materiaalia. Tähän käy:
-vanhat tyynyt (vaihda nyt vanhat uuteen ja anna vanhoille tyynyille uusi elämä!!!!)
-lakanat jotka ovat sopivan värisiä vartaloiksi. Ruskeasta varsinkin pulaa. Mutta myös vaaleanpunainen olisi pop. Ja kun sataa nukkea tekee, kaikesta väristä on pulaa...
-pitsit, narut, napit ym. koristeet ja kiinnikkeet
-ihan uusikin täyte tietty kelpaa :D
-lankaa hiuksiksi
-ompelulankaa kasvojen kirjailuun ja muutenkin ompeluun, kaikki värit
-pieni kuvioisia kankaita (voin lähettää kaavat vaatteisiin niin näet kokoluokkaa paloille)
-jos sulla on ylimääräisiä ompeluneuloja, saa lähettää :)

perjantaina, tammikuuta 25, 2008

Jos aurinkoa kaipaat, skippaa yli!

Mistähän sitä aloittaisi... Jostain vain ja muokataan lopussa jos on sekavaa, ehkä :D

Viime aikoina on kovasti ahdistanut. Olen tajunnut sen johtuvan siitä, että teen suuria muutoksia elämässäni. Syömisen, liiallisen nukkumisen, urheilun, painonhallinnan ja ahdistuksen työstämisen suhteen.

Ahdistun helposti ja sitä pitää oppia työstämään, sietämään. Olen antanut liian pitkään periksi itselleni. Alkuun se oli pakkoa: jotta jaksoi piti kääntyä kovasti sisäänpäin. Nyt on vuorossa taas kääntyminen ulospäin.

Olen ollut kutomassa mattoa ja on ollut yllättävän raskasta olla ihmisten (juu, niiden omalla tavallaan vajaavaisten) keskuudessa. Luulin sen olevan vain mukava ja helppo asia. No ei ihan niin ole mennyt. Kun kutomispäivä on ollut takana, olen ollut ihan väsynyt henkisesti. Jäin miettimään kuinka paljon tässä on taas kyse siitä rajan vedosta itsensä ja toisten välille. Siinä mulla on ollut kasvun paikkaa jo pitkään, paljon olen oppinut, mutta olenko tarpeeksi?

Aloitin laihdutusryhmässä. Ihan kivaa porukkaa, vaikka taaskaan ei ole sitä vertaistukea loppuun asti: mun ikäiset ovat äitejä, lapsista lihoneet. Olisi se kivaa kun voisi jutella ikäkaverin kanssa näistä syömisongelmista jolla samaa ongelmakenttää.

Taas on viikonloppuna äitini luona perhepäivällinen minne mua ei ole kutsuttu. Kuka ei kuulu joukkoon?

Äitini tapa nykyään on sellainen kun tavataan, että hän valittaa ja valittaa mulle:kuinka on väsynyt, kuinka ei kerkiä siivoamaan jne jne. Nauti siinä sitten hänen seurastaan, kun tuntuu että olen vain rasite.

Sosiaalinen piirini on mitätön nykyään. Osin omasta syystäni, osin mistä lie. Ne jotka haluavat olla kavereitani ovat joutuneet viime vuosina toteamaan että taas se akka peruutti tapaamisen ( kun _en vain_ ole jaksanut). En tiedä miltä olen itseäni yrittänyt suojella.

Nyt olen päättänyt että ne muutamat ketkä mua haluaa tavata, kutsun kylään ensi kuussa ja yritän jatkossakin ryhdistäytyä, käydä vastakylässä jne.

Mutta suuri kysymys mulle on miksei kukaan tahdo olla kaverini? Virtuaalikavereita joitakin on mutta kun se ei riitä.En jaksaisi aina vain olla yksin. Mitä voin tehdä toisin että mua siedettäisiin saatikka pidettäisiin.

Ei tälläisistä kait saisi kirjoittaa edes. Repikää tästä! Mitäs luit loppuun :D

Huono kuva kauniista nukesta....

Photobucket

sunnuntaina, lokakuuta 07, 2007

Ehdotelmia

Tulipa tuossa mieleen, että jos joku tahtoo osallistua Unicefille tehtävien Anna- ja Toivo nukkejen tekoon, mutta ei tahdo itse tehdä...niin yksi tapa on antaa mulle vanua, paksuja lankoja hiuksiin, kankaita vaatteisiin ja vartaloihin.

Vartalo kankaaksi kelpaa hyvin vaikka lakanakangas, vanha pöytäliina. Pöytäliinasta olen saanut kauniita nukkeja, kankaassa oli vain kuvio mikä on siihen kudottu. Hillittyjä pieniä neliötä.

Tässä muutama tapa osallistua. Yksi toki on vaikka sekin, että tavataan tässä kuussa mun luona ja tehdään yhdessä nukkeja.

Kiinnostaako ketään? Voidaan ihan ryhmälläkin tavata, kommentteihin ehdotuksia jos mielenkiinto heräsi.

Ja heti lisäys: Voit myös tehdä nukeille vaatteita vain, vaikka neulomalla taikka virkkamalla!

keskiviikkona, elokuuta 29, 2007

Rätei ja lumpui

Jos olet luopumassa vanhoista vaatteista, pyyhkeistä, lankanoista jne. niin kerropa mulle. Mä kerään rätei ja lumpui nyt, tahdon päästä kutomaan räsymattoja.

Pääkaupunkiseutu, nouto tai tapaaminen. Heinola nouto. Voin mm. tuoda tilkkujen yöhön vaatteet/kankaat.

Voi kun mä saisin tätä kautta jotain....

torstaina, toukokuuta 17, 2007

Rätei ja lumpui

Vastaan otetaan rätei ja lumpui eli vanhoja vaatteita, lakanoita, verhoja jne mistä saa maton kuteita. Mm. lakana joka on keskeltä vaikka jo rikki, niin yleensä sen reuna kelpaa kuteeksi.

Pääkaupunkiseudulta voin hakea, voidaan jossain tavata.

torstaina, huhtikuuta 26, 2007

Lankaa tarvis!


Tätä lankaa tarvitsen kipeästi ainakin yhden kerän. Toivottavasti kotiini löytää reittinsä kaksi kerää.

Värin numero on 748. Violetti. Erällä ei väliä.

Löytyykö keltään? Maksua vastaan? Lahjoituksena Vauvakassi Vaaka ry:lle?

Kumpikin käy.

sunnuntaina, huhtikuuta 22, 2007

Mainostamista

Hei!

Olisi kivaa, jos viitsisit mainostaa apupuputalkoita 19.5.

Nappi on sivussa ja sitä voi käyttää (myös sen osoitetta).

Joko niin että kirjoittaa kerran asiasta tai laittaa napin omaan blogiin.

Kiitos etukäteen teille jotka lähdette tähän mukaan!