Näytetään tekstit, joissa on tunniste Unicef. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Unicef. Näytä kaikki tekstit

lauantaina, elokuuta 02, 2008

Haastan uudelleen teidät!!! I challange you again!!!

Nukketalkoot, haastan sinut!

Järjestän blogimaailman (miksei oikeankin maailman) nukketalkoot. Teemme ryhmässä nukkeja kukin tykönämme ( tai järjestämme talkoot itse määräämällemme porukalle) ja pidämme kirjaa yhdessä eri tapahtumista ja vaiheista "Anna Ja Toivo nuket a'la akka ja muutkin"-blogissa
Nukeista kuvat tulee "nuket a'la Niina ja muutkin"-blogiin.

Aikaa runsaasti: pe 5.9.-08 asti.

Kiinnostaako ketään kokoontua Helsingissä nukkeja tekemään?

Nyt mennään näillä tiedoilla. Kukin tekee näköisensä nuken. Mainostaa omassa blogissaan tätä tempausta, vieressä on nappikin :D

Tässä linkki Unicefin nukkesivustolle: http://www.unicef.fi/anna_ja_toivo

AND FIRST TIME IN ENGLISH SOME PARTS

Finlands Unicef do ragdolls (Anna ja Toivo, straight translaition is Give and Hope, in finish those are real names also). Those ragdolls are sold (adoption) for 20 euros with that monet some child gets vacancine against 6 killing desease. I know that in Italy they do these dolls also, is there anywhere else?

That's why I wan't to do these ragdolls. How about You ?

No I have challenged people to do these ragdolls. Deadline is 5.9.-08, then the dolls should be in my possesion.

Send to me your email address ( mine is aurinkomie @ yahoo . com) Then I invitation you to my blog. So we can together blog how we do dolls and so on.

My blogs:

Anna Ja Toivo nuket a'la akka ja muutkin (Anna ja Toivo doll's a'la akka and the others)

Anna ja Toivo nukkejen talkooblogi

(Anna ja Toivo doll's bee )

You can do doll's by your self or organize gathering.

I'm going to organize gathering maybe in august here in Helsinki.

I can send to you doll pattern and also simple cloths patterns.

Links to Unicef in Finland : http://www.unicef.fi/anna_ja_toivo

tiistaina, kesäkuuta 03, 2008

Nukketalkoot, haastan sinut!

Järjestän blogimaailman (miksei oikeankin maailman) nukketalkoot. Teemme ryhmässä nukkeja kukin tykönämme ( tai järjestämme talkoot itse määräämällemme porukalle) ja pidämme kirjaa yhdessä eri tapahtumista ja vaiheista "Anna Ja Toivo nuket a'la akka ja muutkin"-blogissa
Nukketalkoot- linkissä tarkemmat ohjeet.

Aikaa runsaasti: pe 5.9.-08 asti.

Kunhan saan paikan varmennettua kerron lisää Helsingin talkoista elokuussa.

Nyt mennään näillä tiedoilla. Kukin tekee näköisensä nuken. Mainostaa omassa blogissaan tätä tempausta, vieressä on nappikin :D

AND FIRST TIME IN ENGLISH SOME PARTS

Finlands Unicef do ragdolls (Anna ja Toivo, straight translaition is Give and Hope, in finish those are real names also). Those ragdolls are sold (adoption) for 20 euros with that monet some child gets vacancine against 6 killing desease. I know that in Italy they do these dolls also, is there anywhere else?

That's why I wan't to do these ragdolls. How about You ?

No I have challenged people to do these ragdolls. Deadline is 5.9.-08, then the dolls should be in my possesion.

Send to me your email address ( mine is aurinkomie @ yahoo . com) Then I invitation you to my blog. So we can together blog how we do dolls and so on.

My blogs:

Anna Ja Toivo nuket a'la akka ja muutkin (Anna ja Toivo doll's a'la akka and the others)

Anna ja Toivo nukkejen talkooblogi
(Anna ja Toivo doll's bee )

You can do doll's by your self or organize gathering.

I'm going to organize gathering maybe in august here in Helsinki.

I can send to you doll pattern and also simple cloths patterns.

sunnuntaina, huhtikuuta 13, 2008

1.3.-08 tehty nukke

Tässä parempi kuva 1.3.-talkoissa tehdystä nukesta.

03/2008

keskiviikkona, huhtikuuta 09, 2008

JANO!

Katselin juuri hetki sitten Ulkolinjan dokkarin. Siinä oli aiheena Vedetön maa. Ensi maanantaina tulee uusinta, en tiedä tuleeko ohjelma myös ylen areenaan

Ihmisillä on jano. Sen pitäisi olla perusoikeius, mutta kun ei ole! Monet ihmiset ympäri maailman on veden puutteessa ja heillä ei ole myöskään saniteettitiloja.

Voit vaikuttaa asiaan!!!

Unicefin Janopäivä-keräys on tänäkin vuonna! Janopäivä 27.-30.4. on Suomen UNICEFin valtakunnallinen suurkeräys
kehitysmaiden vesi- ja sanitaatiohuollon parantamiseksi.
Voit toimia kerääjänä tai lahjoittaa suoraan rahaa pankkiin.

Minä menen kerääjäksi ja seurassa olisi mukavampaa. Pääsetkö seurakseni tänne Helsinkiin?

Onko sinulla jano? Auta toisia janoisia!

keskiviikkona, maaliskuuta 05, 2008

1.3.-08 talkoot

Vihdoinkin kuvia 1.3. olleista talkoista. Itse sain yhden nuken valmiiksi. 2 muuta nukkea saatiin valmiiksi, 2 vaakatilkkua ja muita eri vaiheisiin. Paikalle tuotiin täytettä ja kangasta, vaakatilkkuja.
Eri tyypit viipyivät eri ajan, osa oli koko ajan, osa vain muutaman tunnin. 10 osallistui itse talkoisiin, 1 toi tilkkuja ja 2 toi tavaraa.

Toivottavasti muillakin oli yhtä kivaa kuin minulla oli :)

Syksyllä sitten taas? Jos vain keksin miten saan tavarat kulkemaan, ystäväni ilmoitti että hän ei ehkä enää jatka kuskina. Suurin ongelma on se ettei tuolla paikassa ole syviä lautasia syömistä varten. Aion itse kirpparilta ainakin muutaman ostaa, yksi talkoissa olleista sanoi sinne tuovansa 4 lautasta. Onko sulla syviä lautasia? Ruokalusikoita? Sitten jo saattaisin pärjätä julkisilla paikalle...














keskiviikkona, helmikuuta 27, 2008

Uudestaan 1.3. talkoista

La 1.3. klo 10-18 mä pidän käsityötalkoot Helsingin Hakaniemessä. Tarkemman paikan saa kun ilmoittautuu aurinkomie @ yahoo .com. Mahdollisuus mukavassa porukassa tehdä Unicefille Anna- ja Toivo nukkeja, SPR:lle sukkia, lapasia tai pipoja ja Vauvakassi Vaaka ry:lle Vaakatilkkuja,lapasia tai sukkia.

Valmistan jauhelihakeiton omakustannehintaan (2,50e). Tarjoan kahvin, teen, mehun, ruisleivän, margariinin ja juuston. Muu nyyttäriperiaatteella. Tähän mennessä on luvattu vaaleaa leipää, pullaa, hedelmiä, sipsejä.

Ja aina voit tehdä omia töitäsi paikan päällä. Tervetuloa nauttimaan mukavasta seurasta! Vaikka kauempaakin vink vink.

TERVETULOA!!!!

torstaina, helmikuuta 07, 2008

Uusintana tämä teksti:

La 1.3. mä pidän käsityötalkoot Helsingin Hakaniemessä. Tarkemman kellonajan ja paikan saa kun ilmoittautuu aurinkomie @ yahoo .com. Mahdollisuus mukavassa porukassa tehdä Unicefille Anna- ja Toivo nukkeja, SPR:lle sukkia lapasia tai pipoja ja Vauvakassi Vaaka ry:lle Vaakatilkkuja tai sukkia. Aikaa talkoissa on 8 tuntia. Toden näköisesti valmistan jauhelihakeiton omakustannehintaan. Ja aina voit tehdä omia töitäsi paikan päällä. Tervetuloa nauttimaan mukavasta seurasta! Vaikka kauempaakin vink vink.

Mulla on tästä talkoosta miitinki tällä viikolla ja kun loput asiat varmistuvat, ilmoittelen täällä blogissani niistä.

sunnuntaina, tammikuuta 20, 2008

Photobucket

Nämä sukat neuloin ystävälle, Retu-lankaa 121g.

Flunssa on iskenyt, nokka menee tukkoon nukkuessa tai no, menee se jo muutenkin. Viime yönä heräsin tunnin välein siihen että piti vaihtaa asentoa ja nokka oli tukossa, parin tunnin jälkeen nousin aina ylös keittämään teetä jotta saisi nenän auki. Eli tosi pätkittäistä unta. Nyt kävin illalla hakemassa apteekista nenätippoja, toivottavasti ne jotain auttaa. Alkuviikosta tulee jossain määrin raskas: pitkän tauon jälkeen menen kutomaan mattoa ja jo pelkkä paikka ja uudet ihmiset jännittää. Sitten mulla alkaa laihdutusryhmä, ja itselle ominaiseen tapaan jännitän senkin alkua (miten sopeudun sinne jne.).

la 1.3. mä pidän käsityötalkoot Helsingin Hakaniemessä. Tarkemman kellonajan ja paikan saa kun ilmoittautuu aurinkomie @ yahoo .com. Mahdollisuus mukavassa porukassa tehdä Unicefille Anna- ja Toivo nukkeja, SPR:lle sukkia lapasia tai pipoja ja Vauvakassi Vaaka ry:lle Vaakatilkkuja tai sukkia. Aikaa talkoissa on 8 tuntia. Toden näköisesti valmistan jauhelihakeiton omakustannehintaan. Ja aina voit tehdä omia töitäsi paikan päällä. Tervetuloa nauttimaan mukavasta seurasta! Vaikka kauempaakin vink vink.

Mulla on tästä talkoosta miitinki tällä viikolla ja kun loput asiat varmistuvat, ilmoittelen täällä blogissani niistä.

Kävin Hannan kanssa viime viikonloppuna kävelyllä, ja Hannalla taisi kestää pinna kun mun piti selkäni takia pitää välillä taukoja. Nyt oottelen että nuha manee ohi ja pääsee taas kävelylle.

Tänä viikonloppuna oli Vaakan käsityötalkoot mun luona. Hah, sainpa syyn siivota ja leipoa. Tein karjalanpiirakoita ja mustikkapiirakan sokerikakkupohjaan. Tälläisiä painettiin eri värisiksi, 34 kpl reilussa tunnissa saatiin aikaiseksi, saman verran tuolla odottaa painamista ja eräällä Vaakalaisella on kotonaan sankoja vaille valmiita kasseja 60kpl... Juu riittää tekemistä.

Photobucket

Nyt ei tunnu haittavaan se että ehkä ahdistaa nukahtaessa jne. Kivoja asioita tulossa.

sunnuntaina, lokakuuta 28, 2007

Tapahtumia ja tekemisiä....

Tässä kuvia Ursulapäivän tapahtumasta:




Tein tilaus sukat (135g), mitat päin ***** ensi kerralla paremmat, 10 paria yhteensä pitää tehdä. -10%-projektissa 4778g kulutettavaa vielä.
Sädekehiä Vaakalle myyntiin, nämä on jo mennyt kaupaksi.
Ja sitten apupupu ja nukke talkoista kuvia:
Jo räävitty nyyttäripöytä.







Jäi harmittavasti kuvaamatta valmistuneet nuket ja liki valmistuneet apupuput. Ehkä saan niistä kuvia joskus?

maanantaina, lokakuuta 22, 2007

Talkoita taas!

Hei!

Ensi lauantaina, 27.10. klo 14-22 on taas yhdistetyt Unicefin Anna- ja Toivo nukketalkoot sekä apupupu talkoot.

Teen tilaisuuteen jauheliha- ja kasviskeiton joista otan omakustannehinnan. Muuten toimimme nyyttäriperiaatteella.

Ilmoittautumiset pe 26.10. mennessä, jotta tiedän kuinka paljon pitää keittoaineksia hankkia. Kerro ilmoittautuessasi syötkö ja mitä tuot nyyttäripöytään. Osoite on aurinkomie miukumauku yahoo piste com. Kerro allergioistasi jos syöt.

Paikan tiedot saat paluupostissa.

Viimeinen tunti menee siivotessa ja siinä saa vaikka vähän auttaakin. :)

sunnuntaina, heinäkuuta 22, 2007

Tuloksia ja tulevia talkoita.

Mökillä oltiin 11.-21.8. Itse sain 5 nukkea tehtyä mutta ne ovat alasti, en vielä näytä niitä.

Tässä mun tekemät sukat: 7veljes raita, 4:n puikot, kokoa en tiedä, tais jäädä sukat mökille.


Alla äitini tekemiä nukkeja. Vaatteet oli jo valmiina, nukkeja vain oli tekemättä. Nuo lyhyet hiukset on Novitan Foxi. Todella hyvät hiukset niistä tulee! Kiitos Meeri, kun lahjoitit mulle näitä!




Teki hän useammankin, mutta en kaikista nyt laita tähän kuvia.

Ja sitten talkooasiaa: Unicefin nukketalkoot Helsingissä on la11.8. klo 14-22. Viimeisellä tunnilla siivoilen, joten jos silloin olet vielä paikalla joudut väistelemään mua :)

Talkoot samoin kuin aiemmin pitämiäni apupuputalkoita nyyttäriperiaatteella. Teen talkoisiin jauhelihakeiton ja sen lisäksi tummaa ja vaaleaa leipää margariinin ja juuston kanssa. Maksaa arviolta 2e lautasellinen.

Vastaanotetaan söpöjä nappeja, nuken täytettä,kankaita vaatteisiin, vartaloon sopivia kankaita
(hillityt kuviotkin saattaa käydä, varsinkin kankaaseen kudotut), lankaa hiuksiin ja kasvoihin. Taitavimmat osaa tehdä kangasväreillä kasvojen piirteet...? Jos et tule paikalle mutta voit lahjoittaa jotain näistä, ota yhteyttä: aurinkomie ät yahoo piste com. Riippuen saatavista lahjoituksista riippuu onko osallistuminen ilmaista, vaiko pitääkö ostaa jotain tavaraa ennen tapahtumaa... Täyte näillä näkyvin on se mitä tarvitaan, aika paljon menee yhteen nukkeen, seuraavan nuken kun teen katson paljon sitä kuluukaan. Jos porukkaa tulee paljon olisi kiva jos joku voisi tuoda ompelukoneen mukanaan?

Samaan osoitteeseen ilmoittautumiset, nyt jo alustavat ja viimeinen ilmottautuminen to 9.8.

Samassa paikassa samaan aikaan on Vaakalaisia omissa talkoissaan. Vaakan tilkkuihin voi tuoda lankaa, ja valmiita tilkkuja vastaanotan. Paikalle voi tulla tekemään tilkkujakin. Omat puikot mukaan!

Kutsu kaverisikin mukaan!

Tulevaisuudessa on syyskuussa Vaakan Tilkkujen yö la 22.9., minne porukka on tervetullutta . Ja taas lokakuussa on Unicefin Anna-ja Toivonukkien talkoot uudestaan:la 27.10. klo 14-22 Ja nämä tapahtumat toimivat yllä kerrotulla tavoilla.

Ilmottautuessa kerro syötkö ja tuotko jotain tarvikkeita mukanasi.

Olisiko tässä nyt kaikki tällä erää.

Kaikki kysymykset aurinkomie ät yahoo piste com

Olisi kiva tavata teitä :)

Yksi erittäin tervetullut tapa osallistua tähän on mainostaa blogissaan tätä tapahtumaan. Tapahtuman sivuilla on nappi mitä voi kanssa käyttää... Kerrothan tämän kirjoituksen kommenteissa jos mainostat tapahtumaa?

perjantaina, toukokuuta 11, 2007

Aikaan saatua, lankaa saatu ja kampaus jne.

Tässä 8 tilkkua (380g). Nyt yhteensä 12kpl. Ainakin pitää saada 25kpl (toivottavasti 30-35). Mun nopeudella on kiire, eli olen hidas. 24.5. viimeistään pitää tilkkujen olla valmiita, jotta kerkiää kokoamaan peiton vielä.
Tästä peitosta tulee siis Vaakalle Maailma Kylässä-tapahtumaan arpajaisten pääpalkinto.





Tämä 3 kerää tuli toissapäivänä postiin ja eilen ne hain sieltä. Kiitos muoriska , että muistit mut ja hankit nämä, rahat tulee perässä.
Nyt langat siis riittää peittoon tullen mennen :) JEE! Ei tarvii jännittää kuin käy, saa sen kokoisen peiton kuin kerkiää tekemään.


Kun en tiedä saako kasvot näkyä niin sitten tälläinen kuva vain. Tehtiin porukalla peitto Pörrölle ja kuinka ollakaan mun tekemä tilkku näkyy tuossa hyvin ( yksi niistä), tuo missä on kirkas keltainen keskusta.
Tehtiin peitto, tyyny ja pyyhe puuvillalangasta.











Tässä mun tekemät tilkut, muistaakseni 191g.







Ja sitten taas asiasta kukkaruukkuun.
Vappuna tälläinen kampaus. Jos näin ison naisen Unicefin liiveissä keräämässä rahaa tälläisellä kampauksella, näit minut.
Olin eripuolilla Helsinkiä.






Vielä ainakin kasvot töhrittynä.







Tästä perjantaina 27.4. alkoi Janopäiväkeräys. Helsingin Vesi oli lahjoittanut vesipulloja, joita jaoimme ohikulkijoille.
Paikalla oli tilataidetta. Harmi etten niitä kuvannut. Keskityin enemmän rahan keräämiseen. Mikä ei tosin multa oikein onnistu. Aika kehno kerääjä olen, mutta olenpa silti kerääjä. En tunge toisten eteen, vaan pääosin otan vain katsekontaktin ja hymyilen jos niikseen. Enempää en koe voivani mennä toisen reviirille. Tosin tuota vettä sain kivasti jaettua, rahaa en tosin kerättyä samalla juurikaan. Nyt mulla on oma lipas ja liivi. Pääsen tarvittaessa vaikka pelkällä puhelinsoitolla jonnekin keräämään lyhyellä varoitusajalla. Ja se tuntuu kivalle. Ja mulla tulee olemaan tuo lipas järkkämilläni tapahtumissa mukana, osallistuminen kuten aina vapaaehtoista.

Jos lopettaisi tämän maratoonin tähän :)