sunnuntaina, toukokuuta 04, 2008

Tilkkujen Yö 2008 Helsinki

Vaaka Ry:n Tilkkujen yö. Vaakan tilkuista asiaa heidän sivuillaan, kiinnitä ohjeisiin huomiota, mm. päättele langat (ei vain solmua, se aukeaa helposti).

Tästä aloitimme kahdestaan, tilkkujen järjestämistä:

Photobucket

Tilkkuja:
"Yksi peitto ja 25 tilkkua tuli siis Rajan Martoilta Imatralta. Kaksi
peittoa toin Klaukkalasta, en tiedä ketkä on niihin tilkkuja
neuloneet -
Marja-kaimani on ne kuitenkin kasannut."
kommentoi
-marsu- meilissään.


Photobucket

Kuvaa porukasta ja edessä nyyttäripöytä, juomat eri pöydällä:

Photobucket
Tässä yleiskuvaa porukasta:


Photobucket

Photobucket

Photobucket


Photobucket

Käytävä elämää:

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Porukan nuorin virkkaa:

Photobucket

Ja tulos on päässä tässä:

Photobucket

Söpö kettutilkku:

Photobucket

Koottuja peittoja:

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Kotiläksyä:

Photobucket

Tilkku kasa myöhemmin:

Photobucket

Kolmanneksi viimeinen valvoja:

Photobucket

Meitä oli kaksi, jotka oli loppuun asti liki, 6.30 lopettiin.

Photobucket

Photobucket

Kivaa oli jälleen kerran! Uutta porukkaa mukana, saas nähdä tulevatko jatkossakin mukaan :) Muutama kyseli mitä on jatkossa tapahtumia kun tähtivät. Muutama kyseli meilitse myöhemmin.

Minä en tänä vuonna juurikaan mitään kasannut, neulonut. Mä seurustelin eri ihmisten kanssa.

Jos päänsä voisi hukata, niin tuona lauantaina olisin sen hävittänyt monta kertaa:

Multa jäi kotiin känny ja ruokatavarat ( olin luvannut tarjota maksua vastaan keiton)

Äitini sitten lähti toiselta puolelta kaupunkia niitä hakemaan ja toi sopivaan paikkaan ne ja meidän yksi vaakalainen kävi ne sieltä hakemassa. Niin saatiin sitten ruokaa ja pystyin vastaamaan puheluihin, niitä olikin jo tullut muutamia.

Niin paljon kiiteltiin tunnelmasta, että taisi olla kivaa :) Niin minullakin oli :)

Ensi vuonna uudestaa, keväällä vaiko syksyllä selviää myöhemmin.

keskiviikkona, huhtikuuta 23, 2008

mattoa pukkaa 2

MATOT VIETY ETEENPÄIN, EI ENÄÄ KAUPAN TÄÄLLÄ.

Tässä mun tekemä matto, koko 252 x 75 cm, hinta 70,-

Photobucket

Tässä ensin lähikuvaa matosta. Matossa kuvassa poiketen ei ole punertavaa kudetta, vaan se on harmaata. Mutta vihdoin ja viimein kuvissa näkyy nuo muut värit oikein.

Photobucket


itse matosta kuva missä värit siis väärin. Mitat 93 x 135 cm, hinta 35,- Turkoosi matto siis.

Photobucket

Sitten äitini kutomia mattoja. Tässä ensimmäinen: 70 x 174 40,-

Photobucket

ja tässä siitä lähikuvaa, jotta värit näkyisivät oikein:

Photobucket

Tässä toinen äitini tekemä matto: koko 80 x 200cm 50,-

Photobucket

Ja sitten lähikuvaa värien takia:

Photobucket



Ja tässä kolmas äitini tekemä matto: koko 200 x 80cm 50,-

Photobucket

Tässä siitä taas lähikuvaa värien takia:

Photobucket

tiistaina, huhtikuuta 15, 2008

Mattoa pukkaa...

Photobucket

Tätä teen nyt. Valkoinen lappu muistuttaa kuinka usein pitää tehdä sininen raita.

sunnuntaina, huhtikuuta 13, 2008

1.3.-08 tehty nukke

Tässä parempi kuva 1.3.-talkoissa tehdystä nukesta.

03/2008

keskiviikkona, huhtikuuta 09, 2008

JANO!

Katselin juuri hetki sitten Ulkolinjan dokkarin. Siinä oli aiheena Vedetön maa. Ensi maanantaina tulee uusinta, en tiedä tuleeko ohjelma myös ylen areenaan

Ihmisillä on jano. Sen pitäisi olla perusoikeius, mutta kun ei ole! Monet ihmiset ympäri maailman on veden puutteessa ja heillä ei ole myöskään saniteettitiloja.

Voit vaikuttaa asiaan!!!

Unicefin Janopäivä-keräys on tänäkin vuonna! Janopäivä 27.-30.4. on Suomen UNICEFin valtakunnallinen suurkeräys
kehitysmaiden vesi- ja sanitaatiohuollon parantamiseksi.
Voit toimia kerääjänä tai lahjoittaa suoraan rahaa pankkiin.

Minä menen kerääjäksi ja seurassa olisi mukavampaa. Pääsetkö seurakseni tänne Helsinkiin?

Onko sinulla jano? Auta toisia janoisia!

perjantaina, huhtikuuta 04, 2008

Tilkkujen Yö 2008

Taas muistutuksena Tilkkujen Yöstä.

Tähän mennessä paikkakunniksi on varmistuneet:

* Halsua
* Hausjärvi
* Helsinki
* Jalasjärvi
* Joutseno
* Jyväskylä
* Nokia
* Raahe

Tilkkujen Yö-blogia kannattaa seurata, sinne tulee tietoja sitä mukaa kun niitä varmistuu. Tilkuista asiaa Vaakan sivuilla.

Emännöin Helsingin tapahtumaa, lisätietoja vaaka niina @ yahoo piste com. Kun ilmoittaudut viimeistään (mielummin jo aiemmin) pe 25.4. saat tietää missä päin lähellä Helsingin keskustaa kokoonnumme.

Toimimme nyyttäriperiaatteella eli mieti mitä voisit nyyttäripöytään tuoda. Tähän mennessä nyyttäripöytään on luvattu tuoda: kahvia, teetä, maitoa, mehua, patonkia, margariinia, pitsaa (ei syötäväksi asti kai, vaan naposteluun), keksiä, tex mex nachoa + salsaa. Voisi tuoda mm. juustoja, karkkia, sipsejä, makean piirakan, limua ym.

Teen tarvittaessa jauhelihakeiton ja kasviskeiton. Tähän mennessä kasviskeitto on herättänyt kiinnostusta. Otan keitoista omakustannehinnan ja ilmoittutumisen yhteydessä kerro syötkö jompaa kumpaa, niin tiedän varautua.

Tänä vuonna pääosin kokoamme peittoja valmiista tilkuista, eli tuo omat valmiit tilkkusi myös paikan päälle. Kuten valmiit peitot ja mikäli sinulla on sukkia Vaakalle, tuo nekin. Neuloakin toki voi halutessaan ja vaihtelukin virkistää...
Omat puikot, virkkuukoukut, parsinneulat ja sakset mukaan.

Tilkkujen Yö-blogissa on eri paikkakuntien yhteystiedot ja ohjeet miten edetä tässä vaiheessa.

Kutsu kaverisi ja sukulaisesi tai tule yksin. Jos aristelet tulla yksin Helsingin tapahtumaan, voimme vaikka tavata ja käydä kahvilla jossain, niin kynnys madaltuu tulla tapahtumaan?

TERVETULOA MITÄ LÄMPIMIMMIN!

keskiviikkona, maaliskuuta 26, 2008

Mattoja

Olen kutonut muutaman maton. Tässä niistä kuvia, osa otettu läheltä, jotta näkee minkä näköinen matto on. Kahdessa matossa on käytetty LP-lankaa.

kynnysmatto

mustavalkoinen matto

edellisestä matosta lähikuvaa

Photobucket

Photobucket

pirteä matto

Photobucket

tiistaina, maaliskuuta 25, 2008

TILKKUJEN YÖ 2008

Tilkkujen Yö tulee taas!!!! Eri paikkakuntien tietoja jne. tulee taas Tilkkujen Yö-blogiin Sitä kannattaa seurata mikäli asia kiinnostaa. Uusia paikkakuntia saattaa tulla lisää ajan myötä, mitään varmuutta ei vielä ole.

Otamme vastaan lankalahjoituksia ja jos sinulta lankaa tätä varten löytyy ota yhteyttä kuten Tilkkujen Yö blogissakin mainitaan : vaaka niina @ yahoo . com

Ilmoittautumiset Helsingin tapahtumaan samaan meiliin.

Kiva emännöidä jälleen Helsingin tapahtumaa.

TERVETULOA!!!

keskiviikkona, maaliskuuta 19, 2008

Elämästä, tästä

Mikä vie elämää eteenpäin. Usko itseensä, vaikka mikä olisi.

Mun pitää luottaa, että elämä kantaa, vie eteenpäin. Pitää luottaa, että saan uusia kavereita, ystäviä. Pitää luottaa, että löydän paikkani tässä yhteiskunnassa, paikka missä mun on hyvä olla.

Luottamuksen lisäksi pitää tehdä töitä itsensä kanssa selvitäkseen, ottaa oppia vanhoista virheistä.

Pitää uskaltaa ottaa uusia askelia. Olen viime aikoina muutamankin kerran pakittanut lujaa vauhtia kun joku on yrittänyt ystävystyä kanssani.

Pitää antaa elämälle mahdollisuus. Muun muassa sillä tapaa, että taas siivoan kämppäni. Päässyt sotkuiseksi vaihteeksi. Jotta voi kutsua kylään tuttavia.

Pitää olla itselleen armollinen kun epäonnistuu. "Tällä kertaa näin, miten ensi kerralla?".

Yritän parantaa elämisen laatuani.

Mitä sinä yrität? Vai uskallatko yrittää mitään? Ja jos et, niin mikset?

keskiviikkona, maaliskuuta 05, 2008

1.3.-08 talkoot

Vihdoinkin kuvia 1.3. olleista talkoista. Itse sain yhden nuken valmiiksi. 2 muuta nukkea saatiin valmiiksi, 2 vaakatilkkua ja muita eri vaiheisiin. Paikalle tuotiin täytettä ja kangasta, vaakatilkkuja.
Eri tyypit viipyivät eri ajan, osa oli koko ajan, osa vain muutaman tunnin. 10 osallistui itse talkoisiin, 1 toi tilkkuja ja 2 toi tavaraa.

Toivottavasti muillakin oli yhtä kivaa kuin minulla oli :)

Syksyllä sitten taas? Jos vain keksin miten saan tavarat kulkemaan, ystäväni ilmoitti että hän ei ehkä enää jatka kuskina. Suurin ongelma on se ettei tuolla paikassa ole syviä lautasia syömistä varten. Aion itse kirpparilta ainakin muutaman ostaa, yksi talkoissa olleista sanoi sinne tuovansa 4 lautasta. Onko sulla syviä lautasia? Ruokalusikoita? Sitten jo saattaisin pärjätä julkisilla paikalle...














Arpajaispalkinto

Voitin tämän Sipin blogista (tämä uusi blogi)



Tuo kukka on hävinnyt, avasin paketin kun kävelin bussipysäkille. Omasta mielestä katsoin vähän väliä ettei mitään jäänyt matkan varrelle, mutta sinne se kait jäi :( harmi!

Kiitos Sipi!