keskiviikkona, lokakuuta 04, 2006

Tässä mennään... ja unohtuineita postauksia.

Kuulumisia käsityörintamalta ja muutenkin elämästä.

Näitä ihania lankoja sain Meeriltä. Suuret kiitokset! Nämä menee Unicefin Anna-ja Toivo nukkejen hiuksiksi kunhan kerkiän. Tästä kun pienen tilkun neuloo, tulee upea lyhyt hius nukelle! :) Nämä langat tuli jo joku aika sitten, postaus jäänyt tekemättä.

Tämä paita edistyy hitaasti. Ohutta viola lankaa ja ja väri violetti, ei kunnolla tässä se väri toistu.
Piti tulla kesäpaita. Ehkä ensi kesäksi?


Tästä veljelle harrikkapaitaa, minkä hän tilasi 40-vuotislahjaksi. On se tästä edistynyt, mutta kovin vähän. En tiedä mikä tökkii. En saa ajoissa valmiiksi tätä, ikävä kyllä.

Ja kun mikään muu ei suju: sitten tehdään näitä tilkkuja. Tässä vaihteeksi paksua lankaa, neulon 7:n puikoilla. Kun on tuota Viola-lanka paitaa neulonut 3:n puikoilla, on ero aikamoinen...


Sitten sitä muuta elämää. Lääkärin kanssa päädyimme siihen, että haemme eläkettä mulle. Saa sitten nähdä mikä on Kelan kanta. Toivon todella, että Kela yhtyy lääkärini mielipiteeseen (ja minun). Ei jaksaisi enää roikkua löyhässä hirressä: mitä kela seuraavaksi keksii kokeilla. Eiköhän tämä ole jo nähty? Ei minusta ole tekemään jatkuvaa työtä. On eri asia olla Vaakan suurkeräyksessä mukana, kun siinä rutistaa hetken aikaa eikä sitäkään koko aikaa tarvitse olla mukana, vaan välillä siinä on ihan omaakin aikaa. Ja on eri asia tehdä kuukausi jotain kuin pidempi aika. Eikä tuo suurkeräys vaadi edes sitä että on säännöllisesti liikkeellä (mikä tuottaa mulle vaikeuksia). On ne muutamat päivät mitkä on varattuna (päivystetään ja otetaan kasseja vastaan) ja sitten oman aikataulun mukaan saa niitä käydä läpi.

Välillä mulle tulee päiviä että mä vain nukun. Saatan nukkua monta päivää putkeen. Välillä herää, käy vessassa ja syö vähän, sitten taas nukkuu. Nämä jaksot tulee ja menee. Vaakan jutut missä oon mukana on tässä mennyt ohessa. Kun välillä valvoo 1-2 tuntia, olen saanut sähköpostit ajantasalle. Ja jos jossain on pitänyt olla sen on jaksanut.

Nyt olen äitini kanssa siivonnut täällä muutamina päivinä. Siivous jatkuu. Nyt sitten mietin miten saan siisteyden pidettyä yllä. Onko ainoa keino palkata siivooja käymään kerran viikossa/kerran kahdessa viikossa? Täytyy miettiä...

2 kommenttia:

Gehenna kirjoitti...

Peukut pystyssä että Kela ymmärtää ihmistä. Ja edelliseen postaukseen: mulle oli oikein luontevaa istua lattialla, se oli oikein mukava paikka, kun levitän kaikki kamat aina enkä osaa istua tuoleilla tms ihmismäisesti, mukavaa oli!

muoriska kirjoitti...

Jassoo- sitä on sitten puukstaavia vaihettu :)