keskiviikkona, tammikuuta 30, 2008

Photobucket

Liitän tämän napin tähän blogiin.

tiistaina, tammikuuta 29, 2008

Älä hamstraa lankaa!

Lankahamsterit alkaa. Minä apuemännöin Tuplahamstereissa .

Pitää miettiä taas mitä sitä kuukauden aikana tekee. Harmi että veljen pojan villapaita on kesken, eikä se käy ikuisuusprojektiksi. Mutta se on tehtävä kuitenkin loppuun pikaisesti (niin pikaisesti kuin mä nyt kutomisten keskellä kerkiän).

Blogilistalla tilaajat sen kun vähenee. Ja ihmekö tuo, tää on tylsä blogi kun ei ole esittää kuvia tekeleistä eikä nasevia juttuja. :)

Pitäisi taas siivoilla, on vähän päässyt levähtämään paikat mutta ei onneksi kovin pahasti.

Nukuin taas päivän. Eli en mennyt kutomaan ja laihdutusryhmäkin jäi väliin. Mutta nyt on ihmeen energinen olo, saas nähä mitä saan aikaiseksi. Noin tunnin voi vielä kolistella ja sen jälkeen tehdä vain hiljaisia asioita. Jospa aloittaisi taas uudet sukat mitä teen kaverilleni (4/10 paria alkamassa). Tai eipä sittenkään, teen sitä veljen pojan paitaa. Siitä taitaa tulla liian pieni :( liian kapea. Menee sitten myyntiin tuo autolla etuosa koristeltu paita sinisestä Nallesta tehty paita.

Nyt ei sitten mitään kuvaa... Voikaa hyvin!

perjantaina, tammikuuta 25, 2008

Jos aurinkoa kaipaat, skippaa yli!

Mistähän sitä aloittaisi... Jostain vain ja muokataan lopussa jos on sekavaa, ehkä :D

Viime aikoina on kovasti ahdistanut. Olen tajunnut sen johtuvan siitä, että teen suuria muutoksia elämässäni. Syömisen, liiallisen nukkumisen, urheilun, painonhallinnan ja ahdistuksen työstämisen suhteen.

Ahdistun helposti ja sitä pitää oppia työstämään, sietämään. Olen antanut liian pitkään periksi itselleni. Alkuun se oli pakkoa: jotta jaksoi piti kääntyä kovasti sisäänpäin. Nyt on vuorossa taas kääntyminen ulospäin.

Olen ollut kutomassa mattoa ja on ollut yllättävän raskasta olla ihmisten (juu, niiden omalla tavallaan vajaavaisten) keskuudessa. Luulin sen olevan vain mukava ja helppo asia. No ei ihan niin ole mennyt. Kun kutomispäivä on ollut takana, olen ollut ihan väsynyt henkisesti. Jäin miettimään kuinka paljon tässä on taas kyse siitä rajan vedosta itsensä ja toisten välille. Siinä mulla on ollut kasvun paikkaa jo pitkään, paljon olen oppinut, mutta olenko tarpeeksi?

Aloitin laihdutusryhmässä. Ihan kivaa porukkaa, vaikka taaskaan ei ole sitä vertaistukea loppuun asti: mun ikäiset ovat äitejä, lapsista lihoneet. Olisi se kivaa kun voisi jutella ikäkaverin kanssa näistä syömisongelmista jolla samaa ongelmakenttää.

Taas on viikonloppuna äitini luona perhepäivällinen minne mua ei ole kutsuttu. Kuka ei kuulu joukkoon?

Äitini tapa nykyään on sellainen kun tavataan, että hän valittaa ja valittaa mulle:kuinka on väsynyt, kuinka ei kerkiä siivoamaan jne jne. Nauti siinä sitten hänen seurastaan, kun tuntuu että olen vain rasite.

Sosiaalinen piirini on mitätön nykyään. Osin omasta syystäni, osin mistä lie. Ne jotka haluavat olla kavereitani ovat joutuneet viime vuosina toteamaan että taas se akka peruutti tapaamisen ( kun _en vain_ ole jaksanut). En tiedä miltä olen itseäni yrittänyt suojella.

Nyt olen päättänyt että ne muutamat ketkä mua haluaa tavata, kutsun kylään ensi kuussa ja yritän jatkossakin ryhdistäytyä, käydä vastakylässä jne.

Mutta suuri kysymys mulle on miksei kukaan tahdo olla kaverini? Virtuaalikavereita joitakin on mutta kun se ei riitä.En jaksaisi aina vain olla yksin. Mitä voin tehdä toisin että mua siedettäisiin saatikka pidettäisiin.

Ei tälläisistä kait saisi kirjoittaa edes. Repikää tästä! Mitäs luit loppuun :D

Huono kuva kauniista nukesta....

Photobucket

sunnuntaina, tammikuuta 20, 2008

Photobucket

Nämä sukat neuloin ystävälle, Retu-lankaa 121g.

Flunssa on iskenyt, nokka menee tukkoon nukkuessa tai no, menee se jo muutenkin. Viime yönä heräsin tunnin välein siihen että piti vaihtaa asentoa ja nokka oli tukossa, parin tunnin jälkeen nousin aina ylös keittämään teetä jotta saisi nenän auki. Eli tosi pätkittäistä unta. Nyt kävin illalla hakemassa apteekista nenätippoja, toivottavasti ne jotain auttaa. Alkuviikosta tulee jossain määrin raskas: pitkän tauon jälkeen menen kutomaan mattoa ja jo pelkkä paikka ja uudet ihmiset jännittää. Sitten mulla alkaa laihdutusryhmä, ja itselle ominaiseen tapaan jännitän senkin alkua (miten sopeudun sinne jne.).

la 1.3. mä pidän käsityötalkoot Helsingin Hakaniemessä. Tarkemman kellonajan ja paikan saa kun ilmoittautuu aurinkomie @ yahoo .com. Mahdollisuus mukavassa porukassa tehdä Unicefille Anna- ja Toivo nukkeja, SPR:lle sukkia lapasia tai pipoja ja Vauvakassi Vaaka ry:lle Vaakatilkkuja tai sukkia. Aikaa talkoissa on 8 tuntia. Toden näköisesti valmistan jauhelihakeiton omakustannehintaan. Ja aina voit tehdä omia töitäsi paikan päällä. Tervetuloa nauttimaan mukavasta seurasta! Vaikka kauempaakin vink vink.

Mulla on tästä talkoosta miitinki tällä viikolla ja kun loput asiat varmistuvat, ilmoittelen täällä blogissani niistä.

Kävin Hannan kanssa viime viikonloppuna kävelyllä, ja Hannalla taisi kestää pinna kun mun piti selkäni takia pitää välillä taukoja. Nyt oottelen että nuha manee ohi ja pääsee taas kävelylle.

Tänä viikonloppuna oli Vaakan käsityötalkoot mun luona. Hah, sainpa syyn siivota ja leipoa. Tein karjalanpiirakoita ja mustikkapiirakan sokerikakkupohjaan. Tälläisiä painettiin eri värisiksi, 34 kpl reilussa tunnissa saatiin aikaiseksi, saman verran tuolla odottaa painamista ja eräällä Vaakalaisella on kotonaan sankoja vaille valmiita kasseja 60kpl... Juu riittää tekemistä.

Photobucket

Nyt ei tunnu haittavaan se että ehkä ahdistaa nukahtaessa jne. Kivoja asioita tulossa.

torstaina, tammikuuta 10, 2008

uusi asukas ja ahdistaakin taas omalla tavallaan

Tämä muutti mun luo jo ennen joulua. Aluksi se oli lainassa ja sitten sen vein huoltoon ja äitini ilmoitti että saan koneen itselle jos maksan sen huoltamisen (100e). Koneeseen laitettiin mm. uusi luukun kansi jne. Eihän tämä mikään niin hyvä ole, mutta ei sentään ole muovista tehty kone, rautaa tää on.

Photobucket

Tämän veljeni antoi Uuden Vuoden yönä. Oltiin aamulla n. klo 5 kaksistaan enää ja veljeni sanoi tämän antaessaan: " tämä on harrikan mäntä. Se on kuljettanut mua 300 000 km. Toivottavasti se kuljettaa sua edes puolet siitä. Haaveita pitää olla". Tuli ihan tippa linssiin siinä :)

Photobucket

Ja sitten tähän päivään. Pitäisi tehdä veljen pojan villapaita valmiiksi, mutsille muutama myssy ja kauluri, pitäisi leikata maton kuteita itselle (jotta saisi mattoja myyntiin ja kovasti kaivattua lisärahaa sitä tietä), veljen harrikkapaita oottaa tekijäänsä jne. Pitäisi aloittaa taas lähiöliikunta .
Eihän siinä mitään jos jaksaisi ja olisi ahkera. Mutta kun viime aikoina mä oon nukkunut PALJON. nytkin yli vuorokauden niin että vain vessa kävin ja join jotain välissä.

Mulle saarnataan että pidä rytmi kunnossa, mutta kun usein päivällä mua ahdistaa paljon yksin olo. Se on yksi syy miksi meen kutomaan, saa olla ihmisten kanssa päivällä.

Olen lihonut muutamassa kuukaudessa 10,5 kiloa. Painan nyt 133,5 kg! Se lähti siitä että mulle ilmoitettiin kahta terapiakertaa aikaisemmin että toimintaterapeutti lopettaa mun kanssa työskentelyn, jää vuorotteluvapaalle. Eikä uusi terapeutti tule mun kanssa työskentelemään. Jäänyt siis kaksin sosiaalityöntekijän kanssa, jonka kanssa se terapia ei tuota tulosta. Mulla on ollut tosi pahoja ahdistustiloja ja pelkotiloja. Mm. pelännyt nukkumaan menoa tossa välillä: pelkäsin nukahtamista jostain syystä. Tai kait oikeammin sitä etten enää heräis.

Semmosta tällä kertaa...

Ei vieläkään valmiita töitä. Mutta aijuu! Tän tein mutsille joululahjaks sentään :D
Photobucket

perjantaina, joulukuuta 28, 2007

Ylpeä saavutuksestani

Melkein sain loppuun asti siivottua, ihan lopussa äiti auttoi jouluaattona. Tässä tulos:
Photobucket


Photobucket

The lattia! Oi, rakas rakas lattiani, sua oli ihan ikävä. Nyt en ihan hevin susta luovu!

Photobucket

Photobucket

Tässä oli monessa kerroksessa tavaraa, kaatuili kun meni ohi. Nyt näin vähän tavaraa.

Photobucket

Mahtuu istumaankin.

Photobucket

Photobucket

Tullut vähän sotkua.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Täällä eniten sotkua. Laatikoissa paljon tavaraa, ilman paikkaa. Hitaasti hyvä tulee. Mm. paljon maton kuteiksi tulevia kankaita. Kohta alan niitä leikkaamaan. Sivupalkkiin tulee kohta, mihin merkkaan paljon olen leikannut, paljon kutonut ja paljon varastosta ottanut.

Mitäs tykkäätte?

Mun Uuden Vuoden lupaus on: pidän kämppäni asumiskunnossa, enkä anna mieleni sekasorron näkyä asunnossani.

Terve tuloa kylään!

torstaina, joulukuuta 20, 2007

Ravelry

Liityin tässä kuussa ravelryyn. Oli n. kk aikaisemmin tullut kutsu sähköpostiin jota luen harvoin.

Olen siellä hag70 (eli akka70).

tiistaina, marraskuuta 27, 2007

Ahdistaa taas

Tunne, että olen kovin väärinymmärretty ja hyljeksitty. En nyt jaksa selittää mistä tarkalleen kyse. Kuitenkin joku taas ymmärtää väärin...

Ihan kuin muutaman kerran perä jälkeen mua olisi nuhdeltu kuin kakaraa.

Kun en juo viinaa jne., niin miten saa itsestään lomaa. En jaksaisi olla minä nyt.

torstaina, marraskuuta 15, 2007

Tehtyjä nukkeja!



Mun tekemä kokonaan.



Mun tekemä kokonaan.



Mun tekemä nukke, paita ja äitini tekemät housut.



Mun tekemät kaksoset kokonaan.



Mun tekemä nukke, neuloma vaate ja äitini tekemät housut.





Kolmoset, mun tekemiä kokonaan.



Mun tekemä nukke ja jonkun Helsingin nukkeryhmän jäsenen tekemä vaate.



Mun tekemä nukke ja äitini tekemät vaatteet.



Mun tekemä nukke ja äitini tekemät vaatteet.



Mun tekemä nukke ja äitini tekemät vaatteet.



Mun tekemä nukke, jonkun Helsingin nukketiimin jäsenen tekemä vaate.



Mun tekemä nukke, äitini tekemä vaate.



Mun tekemä nukke ja mun neuloma/virkkaama vaate.



Mun tekemä nukke, äitini tekemät vaatteet.

Päätin, että pääasia näiden nukkejen teossa on saada mahdollisimman moni valmiiksi nukkemyyntinäyttelyyn. Siksi osassa muiden tekemiä vaatteita. Jatkossa toivottavasti toisin.

Mulla on SUURI SUUNNITELMA, josta myöhemmin lisää. Ja te jotka jo tiedätte asiasta hyshys. :D

tiistaina, marraskuuta 13, 2007

Missä mennään?












Yllä kuvia siitä missä mennään. Jotkut paikat ovat jo tästä paremmassa kunnossa.

perjantaina, marraskuuta 09, 2007

Kylläpä v****aa

Olen myllännyt kämpän läpi 2 kertaa ja en ole löytnyt kadoksissa olevia lankoja. Ne langat oli mukana talkoissa ja sen jälkeen en niitä ole nähnyt... kuka ne vei mun kasseissa, oliko joku siinä uskossa että mun kassit oli kaikille tarkoitettuja? EI!

Nyt todella vi****aa! Pitäisi tehdä monta nukkea ja se helpoin tapa tehdä hiukset olis ollu juurikin tuosta Foxi langasta.

'*@#¤#¤#

tiistaina, lokakuuta 30, 2007

Apuasi tarvitaan!!!!!!!!!!!!!!!!

Teksti kopioitu SPR:n sivustolta.

Oletko A+? Verestäsi on nyt pulaa!

Julkaistu 29.10.2007 11:32

Veritilanne on tällä hetkellä huono erityisesti veriryhmän A+ osalta. Kun normaalisti luovuttajia kyseisestä veriryhmästä tarvitaan päivittäin noin 400, on tarve nyt puolet enemmän. Tilanne saadaan korjattua, jos veriryhmän A+ luovuttajia käy 800 päivässä.

A+ on suomalaisten yleisin veriryhmä. Monesti ajatellaan, että harvinaisten veriryhmien verta tarvitaan eniten, mutta todellisuudessa yleisimpien veriryhmien veren kulutus sairaaloissa on suurinta. Suurin osa suomalaisista potilaista kuuluu A tai O -veriryhmiin.

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu kannustaa kaikki terveet ja auttamisenhaluiset verenluovutukseen. Alkanut flunssakausi verottaa terveitä verenluovuttajia. Veren testaus ja valmistus kestää noin vuorokauden, eli tänään luovutettu veri auttaa potilasta vasta huomenna. Sen vuoksi verta on oltava aina valmiina varastossa toimitettavaksi sairaaloihin myös ennakoimattomissa tilanteissa, esimerkiksi onnettomuuksien varalta.

Ajantasaisen veritilanteen voit tarkistaa Veripalvelun nettisivuilta www.veripalvelu.fi. Sieltä löydät myös luovutuspaikkojen tiedot sekä verenluovutuksen edellytykset. Osoitteessa www.haaste.fi voit haastaa ystävän mukaan auttamaan.

sunnuntaina, lokakuuta 28, 2007

Unicefista päivää

Tervetuloa



viettämään Unicefin Helsingin vapaaehtoisryhmän jäseniltaa jouluisissa tunnelmissa to 1.11. Tapaamme Lauttasaaressa Unicef-yhdistyksen tiloissa (Perttulantie 6) klo 17.30.

Saamme vieraaksemme Suomen Unicefin Hyvän tahdon lähettilään, Rainer Kauniston, joka esittää meille viimesyksyisen Kenian matkansa kokemuksiin perustuvan esityksen Rafaelin tarina. Esitys on osa Suomen Unicefin Lapset ja aids -kampanjaa.

Esityksen jälkeen tutustumme tämän joulun myyntituotteisiin ja kertaamme myyntityöhön liittyviä käytännön vinkkejä. Tämän vuoden uutuutena ovat esim. Aineettomat lahjat, joihin perehdymme illan aikana. Tilaisuudessa voit jo varata ensimmäiset myyntivuorot. Joulumyyntipisteemme ovat viime vuotiseen tapaan Forumin ja Kampin kauppakeskuksissa.

Lisätietoja Kaisalta ( kaisa.leikola @ welho.com).

Välitäthän tietoa myös eteenpäin, sillä olisi mukava saada joukkoomme myös uusia vapaaehtoisia myyjiä.

Tapahtumia ja tekemisiä....

Tässä kuvia Ursulapäivän tapahtumasta:




Tein tilaus sukat (135g), mitat päin ***** ensi kerralla paremmat, 10 paria yhteensä pitää tehdä. -10%-projektissa 4778g kulutettavaa vielä.
Sädekehiä Vaakalle myyntiin, nämä on jo mennyt kaupaksi.
Ja sitten apupupu ja nukke talkoista kuvia:
Jo räävitty nyyttäripöytä.







Jäi harmittavasti kuvaamatta valmistuneet nuket ja liki valmistuneet apupuput. Ehkä saan niistä kuvia joskus?